Kovács Gábor: - Magabiztosságot, önbizalmat és pontosságot várnak tőlem és én is magamtól

2017.03.07 10:17

Bemutatkozó interjú a Paksról érkező hátvéddel / Eddig még nem lépett pályára csapatunkban                                                            

Kovács Gábor 177 NB I-es meccsen hat gólt szerzett, korábban több élvonalbeli klubban alapember volt. Most fél évre kölcsönbe érkezett csapatunkhoz, és bemutatkozó interjút adott honlapunknak.

- Hogy mutatkoznál be az egerszegi szurkolóknak, mit érdemes tudni rólad?

- Ferencváros-nevelés vagyok, onnan a Fradi NB I-ből való kizárásakor kerültem át a Vasasba. Akkor már a felnőtt kerettel készültem, és 19 évesen a Vasassal és Mészöly Gézával feljutottam az NB I-be. A Vasasnál megtörésekkel 100 NB I-es meccset játszottam, közben másfél évet voltam Svájcban, fél évet Pécsett, majd visszakerültem a Vasasba. Hét évvel később kiestünk, ezt követően Egerbe igazoltam, a bajnokság felénél pedig megvett a Paks.

Következett a Diósgyőr, majd visszamentem Paksra, most pedig már Zalaegerszegen vagyok.

- A Paksban az NB I-ben szerepeltél, ősszel viszont nem igazán számítottak rád. Miért?

- Ez nagyon összetett kérdés. Sajnos betegséggel indítottam a felkészülést, utána pedig már nem én voltam az első számú belső védő, Köztudott, hogy Csertői Aurél hisz egy kezdő tizenegyben, amin nagyon ritkán változtat. Ezúttal a „rossz oldalra” kerültem, korábban voltam ennek haszonélvezője is. Nem váltunk el haraggal, megbeszéltük a dolgokat.

- Daru megtetszett a Paksnak, te pedig kapva kaptál a lehetőségen?

- Minkét játékosnak, mindkét klubnak jó volt ez a szituáció, a végkifejletet majd a jövő dönti el.

- Visszamennél még Paksra?

- Persze, hiszen még egy évig szerződés köt oda.

- Mindkét csapatnál csak magyarok vannak. Ez is egyedi kicsit...

- Játszottam külföldön is, és mondhatom, hogy ez könnyebbség a kommunikációban, és a csapat is jobban összekovácsolódhat.

- A ZTE-nél milyen erősségeidet kihasználva próbálsz bekerülni a kezdőbe?

- A rutin miatt is igazoltak, sok fiatal játékos között magabiztosságot, önbizalmat, pontosságot kell nyújtanom. Ezt várják tőlem és én is magamtól, de természetesen ajándékba nem kap senki kezdőtagságot, az edzéseken kell megküzdeni érte.

- Ebben a félévben mit szeretnél elérni?

- Egyénileg minél több percet szeretnék a pályán tölteni, csapatként pedig minél több pontot kell szereznünk. Minden meccsre úgy kell kimennünk, hogy nyerni akarunk. Sajnos még nem látok bele annyira a csapat minőségébe, még nem tölthettem elég időt velük.

- Hogy mutatkoznál be az egerszegi szurkolóknak, mit érdemes tudni rólad?
 
- Ferencváros-nevelés vagyok, onnan a Fradi NB I-ből való kizárásakor kerültem át a Vasasba. Akkor már a felnőtt kerettel készültem, és 19 évesen a Vasassal és Mészöly Gézával feljutottam az NB I-be. A Vasasnál megtörésekkel 100 NB I-es meccset játszottam, közben másfél évet voltam Svájcban, fél évet Pécsett, majd visszakerültem a Vasasba. Hét évvel később kiestünk, ezt követően Egerbe igazoltam, a bajnokság felénél pedig megvett a Paks.
 
Következett a Diósgyőr, majd visszamentem Paksra, most pedig már
 
Zalaegerszegen vagyok.
 
- A Paksban az NB I-ben szerepeltél, ősszel viszont nem igazán
 
számítottak rád. Miért?
 
- Ez nagyon összetett kérdés. Sajnos betegséggel indítottam a
 
felkészülést, utána pedig már nem én voltam az első számú belső védő,
 
Köztudott, hogy Csertői Aurél hisz egy kezdő tizenegyben, amin nagyon
 
ritkán változtat. Ezúttal a „rossz oldalra” kerültem, korábban voltam
 
ennek haszonélvezője is. Nem váltunk el haraggal, megbeszéltük a
 
dolgokat.
 
- Daru megtetszett a Paksnak, te pedig kapva kaptál a
 
lehetőségen?
 
- Minkét játékosnak, mindkét klubnak jó volt ez a szituáció, a
 
végkifejletet majd a jövő dönti el.
 
- Visszamennél még Paksra?
 
- Persze, hiszen még egy évig szerződés köt oda.
 
- Mindkét csapatnál csak magyarok vannak. Ez is egyedi kicsit...
 
- Játszottam külföldön is, és mondhatom, hogy ez könnyebbség a
 
kommunikációban, és a csapat is jobban összekovácsolódhat.
 
- A ZTE-nél milyen erősségeidet kihasználva próbálsz bekerülni a
 
kezdőbe?
 
- A rutin miatt is igazoltak, sok fiatal játékos között
 
magabiztosságot, önbizalmat, pontosságot kell nyújtanom. Ezt várják
 
tőlem és én is magamtól, de természetesen ajándékba nem kap senki
 
kezdőtagságot, az edzéseken kell megküzdeni érte.
 
- Beteg voltál múlt héten, ezért nem is játszhattál Siófokon.
 
Rendben leszel hétvégére?
 
- Sajnos elkaptam egy vírust, még lábadozom; a jövő heti bajnoki a
 
realitás, most még nem játszhatok.
 
- Ebben a félévben mit szeretnél elérni?
 
- Egyénileg minél több percet szeretnék a pályán tölteni, csapatként
 
pedig minél több pontot kell szereznünk. Minden meccsre úgy kell
 
kimennünk, hogy nyerni akarunk. Sajnos még nem látok bele annyira a
 
csapat minőségébe, még nem tölthettem elég időt velük.